אני מעוניין לבצע ציפוי רק לרצפת האמבטיה – אפשרי?

חדר הרחצה הוא חדר קטן יחסית וכך גם כמות האריחים שמחפים את הקיר או הרצפה, עם זאת, יש בהחלט כמה דברים שרצוי להימנע מבחירתם וכאן אין אנחנו מדברים רק על התכנון או הביצוע אלא על בחירת חומרי הגלם לרבות פעולת הציפוי של רצפת האמבטיה.

למה נועד חומר הציפוי? ציפוי אמבטיה רצפה או הכול יחד?

חומרי הציפוי עשויים אקריל, אפוקסי ופוליאסטר אומנם נחשבים חומרים קשיחים השומרים על מעטפת האמבטיה ומאפשרים תחזוקה קלה אבל כאן האמת חייבת להיאמר, כאשר מדברים על ציפוי הרצפה או שימושים לחיפוי זה כבר סיפור אחר לגמרי.

ברוב המקרים אי אפשר לצפות עם חומרים אלו ולא רק משום הגוון והטקסטורה אלא גם בשל החומר העדין, השבריריות והתוצאה הסופית של יותר ויותר סדקים ושבבים שיכולים לכסות את הרצפה שלכם – דבר שאתם לא צריכים או רוצים.

כמו כן, אפשר בהחלט לדבר על עניין העיצוב והדקורטיביות שייפגעו בשל שריטות שלא יהיה אפשר למנוע אותן וכך גם איבוד הברק של הרצפה לטווח הארוך.

לכן, ההמלצה לוותר על ריצוף הריצפה באמצעות חומרים אלו ולחפש אלטרנטיבות אחרות שיאפשרו רצפה חלקה, נראות חדשנית ועיצוב שלא ייפגם לאחר זמן קצר בלבד.

מתעקשים להשתמש בחומרים אלו לצרכי ציפוי רצפת האמבטיה? הבשורה המשמחת שלנו היא שאפשר בהחלט לבצע זאת אם יש לכם אמבטיה פינתית אקרילית אבל גם את זה צריך לבחון ולבדוק ורק לאחר מכן להחליט בהתאם.

במעמד הזה חשוב לנו לציין כי אם בכל זאת “תתעקשו על אופציית ציפוי הרצפה ולא האמבטיה בחדרים אלו, חשוב שתיקחו בחשבון את חסרונות הדבר הקשור במשטח סדוק, נקודות שבורות ואם את העבודה מבצע אדם ללא ניסיון ייתכן שכמויות החומר בשימוש לא תהיינה מתאימות והתוצאה כמו ידועה מראש, חומר יחלחל פנימה וייספג.

כמו כן הציפוי האפוקסי מחזיר אור ולא תמיד הוא מתאים לכל חלל בבית לכן חשוב לקחת גם את זאת בחשבון.

האם אתם אנשים פרטיים שצריכים עבודה חד פעמית של ציפוי, לכאן או לכאן לא ישתלם לכם להשקיע סכומי עתק על כמות גדולה יותר וכאן, בדיוק כאן נכנסים נותני השירות שעושים זאת על תקן קבוע ויכולים על הדרך להוזיל לכם לא מעט הוצאות.